poniedziałek, 16 lutego 2015

'Twój umysł na detoksie' czyli jak nie podtruwać sobie życia

Twój umysł na detoksie Rafaela Santandreu, czyli książka o myśleniu, dająca o myślenia.

Prawda jest taka, że często wiele drobnych problemików niepotrzebnie wyolbrzymimy w naszym wyobrażeniu, przez co rosną do wielkości prawdziwych problemów. W naszej głowie oczywiście. Ja tak mam i Wy pewnie też. 
Na co dzień jestem raczej optymistką, do wielu rzeczy, w tym do siebie, podchodzę z dystansem. Jednak często zdarza się tak, że jakieś drobne zdarzenia rozpamiętuję w nieskończoność, choć tak naprawdę nie są one istotnie, nie wpływają na moje życie. Ich rozpamiętywanie też nic nie zmieni, a tylko nie pozwala w nocy spać.
Ta książka to nie jest typowy poradnik, jest napisana bardzo ciekawie przez co czyta się ją lekko. W książce znajdziemy wiele krótkich historii z życia innych ludzi, którzy również mają problemy z negatywnym myśleniem więc łatwo konkretne sytuacje odnieść do życia codziennego i zobaczyć w czym tkwi nasz problem. Książka w bardzo przystępny sposób przedstawia to, że często poprzez negatywne, złe myśli wpędzamy się niepotrzebnie w zły nastrój, który następnie odbija się na naszym zdrowiu i życiu. Autor w książce przedstawia sposoby radzenia sobie z negatywnymi myślami, uczy pozytywnego myślenia za pomocą prostych ćwiczeń, którym poświęcony jest oddzielny rozdział.
Rafael Santandreu jest hiszpańskim psychoterapeutą, autorem książek „Okulary szczęścia“ i „Szkoła życia“, autorytetem często występującym jako w radiu i telewizji.

Muszę powiedzieć, że książkę przeczytałam z ciekawością. Już wcześniej wiedziałam, że to jak spoglądamy na świat jest zależne od naszego myślenia. Ta książka w fajny sposób pokazała jak nauczyć się pozytywnego myślenia, dostrzegać piękno dnia codziennego i nie przejmować się zdarzeniami, na które nie mamy już wpływu, a które nas dołują. 
Po przeczytaniu książki na pewno inaczej będę podchodzić do tego co w okół mnie się dzieje. Książka zmieniła mój sposób patrzenia na niektóre sprawy i z całego serca mogę ją polecić tym którzy zmagają się z negatywnymi myślami.

"Żyj na luzie, nie dramatyzuj, nic nie musisz!"

7 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie opracowany tekst ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zauważyłam, że od kiedy staram się myśleć pozytywnie, życie jest o wiele przyjemniejsze i często pozytywnie mnie zaskakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dostajemy to o czym myślimy. Jeżeli nastawiamy się pozytywnie, to wysyłamy pozytywną energię i pozytywną otrzymujemy. Jeżeli sami wysyłamy negatywną energię, to i negatywną energię będziemy otrzymywać.

    OdpowiedzUsuń
  4. siła pozytywnego myślenia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę sięgnąć po tę książkę. Czuję, że znajdę w niej wiele ciekawych i przydatnych wiadomości, które poprawią jakość mojego życia.

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo przyjemnie się czyta ten tekst :)
    Pozdrawiam :)
    http://fit-healthylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. W medycynie chińskiej mówi się, że za 50 % chorób odpowiadają negatywne emocje.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...