środa, 30 kwietnia 2014

Rozgrzewka przed bieganiem

Pamiętacie tą uroczą Australijkę, Michelle Jenneke, która swoją rozgrzewką podbiła świat kilka lat temu? Piękna, uśmiechnięta i do tego wygrywa! Ja pamiętam doskonale, a jej rozgrzewka tak utkwiła mi w głowie, że zawsze gdy wychodzę biegać rozgrzewam się w ten sposób. 

Rozgrzewka przed każdym biegiem jest niezwykle ważna, bo przygotowuje nasze ciało do wysiłku. Moja trwa około trzech minut i wygląda właśnie jak taki wesoły taniec. Składają się na nią podskoki, wymachy oraz obowiązkowo krążenia. Wiadomo, głównie skupiam się na nogach, ale poświęcam też chwilę na skłony i wymachy ramion, tak by rozruszać zasiedziałe ciało.

Zaznaczę jeszcze tylko, że moje biegi są raczej lekkie i krótkie, więc taka krótka rozgrzewka w postaci takiego śmiesznego tańca w zupełności mi wystarcza. Nie sprawdzi się ona jednak przy długich i intensywnych biegach, wtedy nasz organizm wymaga lepszego przygotowania.
Jak wygląda Wasza rozgrzewka? Macie jakieś stałe elementy czy raczej jest spontaniczna?




33 komentarze:

  1. Moja ma raczej stałe elementy i rozgrzewam po kolei poszczególne partie ciała, a tę radosną australijkę bardzo dobrze pamiętam :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, że nie słyszałam o Michelle Jenneke ale jej rozgrzewka spowodowała u mnie uśmiech

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie powoduje nieustanie choć widziałam ją już kilka razy :)

      Usuń
  3. Skoro bieganie to pozytywna sprawa,to niech i rozgrzewka będzie pozytywna. Jak się bawić, to od początku do końca. A zawodniczka faktycznie zawsze się wyróżniała pozytywnie na starcie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo sport ma właśnie sprawiać radość! tak więc bawmy się ile wejdzie! :)

      Usuń
  4. Wesoła rozgrzewka od razu pozytywnie nastawia nas do biegu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdecydowanie tak! i biega się do tego jakoś lżej :)

      Usuń
  5. Pierwszy raz o niej słyszę, ale rzeczywiście fajnie się patrzy na osoby tak radosne:)

    OdpowiedzUsuń
  6. ona jest moją ulubienicą :) jest przeurocza z tym tańczeniem :D

    OdpowiedzUsuń
  7. lubię takie sportowe posty ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Superfajne fotki! Michelle Jenneke wymiata.

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajnego masz bloga! Będe Cię podglądać, może nawet inspirować :) Zapraszam do mnie! Jestem poczatkujaca więc bedę wdzięczna za każda poradę ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajny post - dosyć interesujący ;)

    Na pewno bd odwiedzć twojego bloga mimo że jestem tu po raz pierwszy.
    Zapraszam też do mnie:
    http://perfekcjajestwcenie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeżeli pamiętam o rozgrzewce to jest ona w 100% spontaniczna. Nigdy jakoś nie lubiłam trzymać się określonego harmonogramu ćwiczeń, robię te na które mam największą ochotę i dzięki temu czuję się o wiele lepiej. Co do bloga to jest naprawdę ciekawy, zapraszam do mnie ja właśnie zaczynam, mam nadzieję, że ocenisz ♥♥♥ http://my-fit-surface.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie widziałam tej sportsmanki, ale jej rozgrzewka jest naprawdę fajna :) Taka lekka, przyjemna, wesoła... :) Moja rozgrzewka przed bieganiem to zazwyczaj krótki marsz, chyba jednak powinnam dodać kilka ćwiczeń...

    Zapraszam do mnie www.eatsmart4ever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. moja koleżanka z klasy, która trenuje biegi i pływanie często przez bieganiem w ramach rozgrzewki mocno poklepuje nogi dłońmi :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jej rozgrzewka może wydaje się śmieszna, ale moim zdaniem rozgrzewa wszystkie konieczne mięśnie ciała. Nogi, brzuch, żeby nie złapać kolki, mięśnie klatki piersiowej.

    OdpowiedzUsuń
  15. Pamiętam tą rozgrzewkę z Barcelony :) Naprawdę przyjemnie się ją oglądało :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawe piszesz ;) Swoją drogą warto mieć jakiś schemat, bo spontan nie zawsze może dać te 100%.

    OdpowiedzUsuń
  17. Rozgrzewka jest bardzo ważna przed wysiłkiem fizycznym aby ustrzec się kontuzji!

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajny wpis i blog. Zapraszam do mnie : http://kaloriaspalona.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  19. Zapraszam do nowo powstałego spisu blogów o odżywianiu, fitnessie i zdrowym stylu życia. Dodaj swojego bloga już dziś -> FITNESIAKI

    OdpowiedzUsuń
  20. nie dziwie się, że jej rozgrzewka przeszła do "historii"...tyle w niej gracji...

    OdpowiedzUsuń
  21. Rozgrzewka jest na prawdę bardzo ważna przed bieganiem, a na tą panią aż miło się patrzy jak robi wszystko z uśmiechem.

    OdpowiedzUsuń
  22. Mam jeden gif z Michelle na tumblrze i dotąd nie wiedziałam jak się nazywa ta dziewczyna :D najbardziej jednak rozbrajają mnie spojrzenia dziewczynek z tyłu XD

    OdpowiedzUsuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ta Pani na gifach aż zachęca swym uśmiechem i sylwetką do ćwiczeń :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Mega pozytywna dziewczyna, wielki szacunek ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Wiadomo rozgrzewka jest ważna trener mówi mi to przed każdym spotkaniem na siłowni. Ale chciałam się z wami podzielić moim odkryciem http://acetomale.pl/. Ten suplement sprawił, ze chudnę o wiele szybciej! przyszpieszyl moja przemiane materii i sprawia ze czuje sie lekka co jest wazne podczas treningu ;d

    OdpowiedzUsuń
  27. Właśnie do rozgrzewki trzeba podejść z uśmiechem jak Michelle ! :D

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...