środa, 16 kwietnia 2014

#2 Czy wiesz, że...


...połowę każdego posiłku powinny stanowić warzywa lub owoce? 

Jest to jedna z podstawowych zasad zachowania zbilansowanej diety. Połowę objętości naszego talerza powinny zajmować warzywa lub owoce, 1/4 powinna zawierać węglowodany oraz 1/4 talerza powinno stanowić białko. 

Oczywiście nikt nie każe Ci z linijką wymierzać odpowiednich proporcji, jednak jeśli zamiast po prostu wrzucać jedzenie na talerz, zaczniesz odrobinę komponować swoje posiłki tak jak przedstawiono na zdjęciach powyżej, Twoje posiłki nie tylko zyskają na estetyce, ale będziesz też mogła łatwo kontrolować zjadane porcje :)

6 komentarzy:

  1. Super pokazałaś to rozmieszczenie na zdjęciach :)))
    http://fitdevangel.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Super artykuł i podejście do tematyki. Polecamy do tej zdrowej żywności równie zdrową yerba mate green. Zapraszamy na blogi http://www.yerbastory.pl, http://www.mategreen.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna i prosta zasada :) jak często o niej zapominamy przy komponowaniu posiłków
    ja jako wegetarianka zawsze mam połowę warzyw :P jednak nie jednokrotnie mam problem z białkiem na talerzu hehe :)
    http://fitjj.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Staram się właśnie tak komponować swoje dania, choć nie zawsze to wychodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z tymi warzywami to bym tak nie przesadzał, może przy pracy biurowej to ma sens, ale jeśli jest wysiłek fizyczny to już na marchewce się nie poszaleje.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...