poniedziałek, 24 marca 2014

Cukry złożone

Ostatnio pisałam o cukrach prostych, dziś więc przyszedł czas na cukry złożone. Tak jak wspominałam wcześniej, będąc na etapie odchudzania powinniśmy ograniczyć spożywanie cukrów prostych. Węglowodany naszemu organizmowi powinniśmy dostarczać w postaci cukrów złożonych, ponieważ są one przez nas lepiej wykorzystywane. Energia z cukrów złożonych uwalniana jest wolniej, wykorzystywana przez nasz organizm bardziej efektywnie. Są trawione wolniej, a więc dłużej jesteśmy syci. W przypadku cukrów złożonych nie waha się też gwałtownie poziom cukru we krwi, więc nie odczuwamy po ich zjedzeniu kolejnego napadu głodu. Węglowodany złożone są nie tylko o wiele lepszym źródłem energii, ale też są o wiele bardziej bogate w witaminy i błonnik.

Dlatego też warto w codziennej diecie zastąpić biały ryż brązowym, a zwykły makaron - pełnoziarnistym. To są dla nas często bardzo małe zmiany, których na co dzień za bardzo nie odczujemy, ale za to korzystnie wpłyną one na naszą sylwetkę.

Podstawowym źródłem węglowodanów złożonych są produkty zbożowe czyli ciemne pieczywo czy makaron, muesli, płatki owsiane, otręby. Poza zbożami, węglowodany złożone znajdziemy też tak jak wspominałam w brązowym ryżu, kaszy i ziemniakach.


Powiązane posty:

1 komentarz:

  1. Bardzo interesujacy post, dowiedziałam sie z niego duzo ciekawych rzeczy ;) oby wiecej takich ;))

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...