czwartek, 13 lutego 2014

Squat challange - co robię nie tak?

Jak wiecie niedawno rozpoczęłam squat challange, dziś wykonywałam dzień dziewiąty, czyli 100 przysiadów. Swoją drogą od dziś zaczęłam dzielić tę liczbę na dwie serie, bo setka w jednej serii to chyba nieco zbyt dużo ;)

Jednak za każdym razem gdy wykonuję przysiady nie czuję żadnego napięcia w pośladkach ani nawet nie mam najmniejszego uczucia zmęczenia po wykonanym ćwiczeniu. Zawsze po ćwiczeniach czuję napięcie w przedniej części ud, ale w pośladkach nic. 

Dzieje się tak od samego początku, jednak myślałam że po prostu uda mam mniej wyćwiczone niż pośladki i że po tygodniu odczuję różnicę, ale dotychczas nic się nie zmieniło. Czy wy też tak macie?

Dodam, że za każdym razem staram się trzymać jak najpoprawniejszą postawę, pilnuję by kolana nie wychodziły przed palce i dodatkowo za każdym razem wypycham biodra i napinam pośladki. Mimo to nie czuję aby pośladki pracowały i zastanawia mnie czy to normalne czy robię coś nie tak? Jak to wygląda u Ciebie?


Powiązane posty:
1. 
Ćwiczenie przed lustrem - to się opłaca

16 komentarzy:

  1. to ty musisz napinać pośladki zwłaszcza przy wznoszeniu ich w górę ;-) same squaty bez napinania mięśni nic nie dadzą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie staram się przy każdym wyprostowaniu wysunąć biodra i napiąć pośladki, ale nadal nic :(

      Usuń
  2. Zamiast robić ciągle jedno i to samo ćwiczenie, polecam fajny trening na pośladki, który daje popalić --> http://hurija-i-jej-swiat.blogspot.co.uk/2014/02/trening-la-hurija-posladki-dla.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o tak :D trening Huriji jest świetny ;)

      Usuń
    2. już widziałam! zapisałam w ulubionych, jednak na początku pozostanę przy squatsach ;)

      Usuń
  3. zerknij tutaj: http://tygryskowym-okiem.blogspot.com/2012/06/przysiad-obalamy-mity-rozwiewamy.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie poddawaj się, zrób całą serię i zobaczysz czy coś się zmieniło. Ja jestem na 12 dniu squat, ale prócz tego ćwiczę jeszcze (co drugi dzień) z Mel B i Pop pilates, plus zestaw Huriji. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. A jak z "głębokością" przysiadów? To jest własnie ta najistotniejsza kwestia :-) Moje rady co, a sam również challenguje się squatami: stać w rozkroku, ale stopy w kierunku zewnętrznym, nie prosto. Spróbuj na początku nawet z jakimś krzesłem czy stołkiem (najlepiej takiej wysokości, aby był niższy niz linia kolan) - wtedy sama wyczujesz kiedy jest wystarczająco głęboko i zapewniam, że poczujesz różnicę :) Sama miałam z tym problem, wydawało mi się, że robię wszystko super i o jaka to ja jestem fit, że mnie nic nie boli, ale kiedy tylko ćwiczyłam z siostrą i były jakiekolwiek squaty w naszych treningu to, jako osoba z boku widziała ewidentnie moje błędy :-D Może spróbuj też stanąć przy lustrze. Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. staram się robić tak do kąta prostego, ale jutro na tym się skupię i zobaczymy czy będzie jakiś efekt ;)

      Usuń
  6. No właśnie, może za płytkie robisz te przysiady i za krótko przytrzymujesz je w dole? Ponadto sprawdź czy wykonujesz przysiad wypychając pupę do tyłu a nie tylko uginać w kolanach skoro uda czujesz. Ja na początku też nic nie czułam a wystarczy popatrzeć w lustro i w moim przypadku były za płytkie :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pupa zawsze idzie w tył, ale może rzeczywiście powinnam na chwilę się zatrzymać na dole :)
      dziękuję za wskazówki, wypróbuję w jutrzejszym treningu :)

      Usuń
  7. I co byl efekt? Bo ja mam ten sam problem. Bola mnie uda a nie posladki.. Uda tak przy kolanie. A posladkow nie czuje. Te wydaje mi sie ze dobrze robie, przed lustrem robilam.

    OdpowiedzUsuń
  8. również prosiłabym o podzielenie się opinią :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mam podobnie że jakoś tak słabo czuje ten tyłek a mocno uda i to do takiego stopnia że mdleją mi nogi !
    Jestem bardzo szczupła i ćwiczę od dawna ale same przysiady to dla moich pośladków za mało.
    Robię do tego jeszcze pośladki z Mel B i dokładam Ewkę Ch. i jej trening na brazylijskie pośladki.
    Polecam zrobić sobie plan tygodniowy i podzielić ćwiczenia pamiętając o wolnym dniu co 3 treningi !
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam, milion przyczyn tego stanu mogą być i to jest zadanie dla dobrego fizjo terapeuty pierwsze co na myśl mi przychodzi to przykurczony staw biodrowy i czwrogłowe uda

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...