poniedziałek, 26 sierpnia 2013

TRZYMAJ DIETĘ! część 8: zdrowe przekąski

Cześć niedźwiadki! Weekend przeleciał mi tak szybko, że aż nie mogłam w to uwierzyć, że dziś rano musiałam już wstać do pracy. W sobotę przez 3 godziny śmigaliśmy po aquaparku, świetna zabawa! Co prawda wróciłam do domu tak zmęczona, że nawet nie miałam sił włączyć komputera, ale było na prawdę świetnie! Niedzielę spędziłam w gronie znajomych i w ten właśnie sposób post który miał się pojawić wczoraj, ukazuje się dopiero dziś. No ale lubię takie szalone weekendy, więc mam nadzieję, że nie macie mi tego za złe!

TRZYMAJ DIETĘ! 
część 8: zdrowe przekąski

Dzisiejszy temat został podsunięty przez jedną z czytelniczek, która prosiła o kilka pomysłów na zdrowe przekąski. Temat jak najbardziej trafiony, bo monotonne jedzenie sprawia, że dieta szybko nam się nudzi lub też nie możemy patrzeć na niektóre rzeczy, a przecież powinniśmy jeść nie tylko zdrowo, ale i z przyjemnością! 

Pomysł 1: miseczka warzyw lub owoców
pomysł całkiem banalny i pewnie nie jedna z Was pomyśli, że tak właśnie wyglądają jej przekąski, ale czy na pewno? Zjedzone jabłko nie jest przecież niczym szczególnym, a zjedzone jabłko przez kolejne 3 dni sprawi, że w dniu czwartym skusisz się na batonik czy kawałek placka. Dziewczyny unikajcie monotonii i nie bójcie się eksperymentować! Obierz pół jabłka i brzoskwinię, dodaj trochę żurawiny i migdałów i w ciągu niecałych pięciu minut masz przygotowaną przepyszną przekąskę! Jeśli masz ochotę coś pochrupać wybierz np marchewkę i kalarepę. Warzywa mają znikomą ilość kalorii, więc nie koniecznie musisz się ograniczać! Ponadto w formie zdrowej przekąski świetnie sprawdzą się migdały, rodzynki czy orzechy(tylko nie solone!), tylko uważaj na kalorie! Łącz kolory, eksperymentuj ze smakami i nie bój się używać przypraw, a Twój podwieczorek nigdy nie będzie nudny! 

Pomysł 2: domowe ciasteczka
w sieci możemy znaleźć dziesiątki przepisów na zdrowe ciasteczka owsiane z otrębami. Często wystarczą podstawowe umiejętności kucharskie, aby przygotować przepyszne ciasteczka, które wcale nie pójdą nam w biodra. Zaletą takich pyszności jest to, że nie faszerujemy ich konserwantami, a wręcz przeciwnie, możemy do nich dorzucić garść bakalii czy też trochę czekolady lub miodu, po to by odrobinę osłodzić sobie walkę ze zbędnymi kilogramami!

Pomysł 3: jogurt 
czyli coś na szybko lub gdy jesteśmy w pracy/na uczelni. Najlepiej jeśli będzie to jogurt naturalny, choć nie koniecznie. Osobiście uwielbiam Activię wiśniową! Jeśli wolisz jednak wersję naturalną, zawsze możesz dorzucić do niego świeże owoce lub trochę muesli. I pamiętajcie o tym, że jogurt w wersji light nie jest koniecznie lepszym wyborem! Już lepiej zjeść kilka kalorii więcej, niż faszerować się sztucznymi składnikami takich jogurtów


Pomysł 4: galaretki z owocami 
jeden z moich ulubionych pomysłów, szczególnie latem, gdy owoców dookoła mamy mnóstwo! Co prawda musimy przygotować ją nieco wcześniej, ale możemy jednocześnie zrobić kilka porcji na następne dni. Dodatkowo zawarta w galaretce żelatyna zawiera kolagen wzmacniający nasze stawy, a także wpływa pozytywnie na nasze włosy i paznokcie! 

Pomysł 5: koktajle owocowe

szybkie i zdrowe, a jednocześnie sycące. Wystarczy wlać do blendera mleko, wrzucić garść owoców i gotowe! Moim ulubionym jest brzoskwiniowy (możemy użyć zarówno brzoskwiń z puszki jak i świeżych) oraz bananowo-kawowy, który świetnie sprawdza się u mnie jako II śniadanie!

Jak więc widzicie jestem totalnym łasuchem! Prawda jest taka, że uwielbiam słodycze i kiedyś potrafiłam zjeść ogromne ilości różnych słodkości. Teraz, choć nadal zdarzy mi się zgrzeszyć, znacznie częściej wybieram zdrowe smakołyki, które wcale nie są gorsze od tych ze sklepu. Niestety proces uczenia się takich wyborów jest długi i trudny, ale ważne jest by się nie poddawać, tylko ciągle próbować! Ja nadal toczę wewnętrzną walkę, gdy widzę tabliczkę czekolady i czasem powstrzymuję się dopiero w połowie tabliczki, ale dla mnie liczy się to, że się powstrzymuję, bo dobrze wiem, że potrafię zjeść całą ;)
Poza wyżej wymienionym przykładami, w formie przekąski świetnie sprawdzi się też mini kanapka na waflu ryżowym z chudą szynką i ogórkiem lub przygotowana na szybko sałata ze świeżymi warzywami, skropiona z sokiem z cytryny i odrobiną ziół!
No i najważniejsze! Nie dajmy się zwariować, raz na jakiś czas miseczka lodów nie zaszkodzi! 

13 komentarzy:

  1. i suszone owoce, które osobiście uwielbiam!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam pełny zamrażalnik galaretek jak złapie mnie chętka na słodkie to dla mnie najlepszy sposób. :)
    Fajna seria postów. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. miseczka owoców z orzechami, rodzynkami oraz koktajl to moje ulubione przekąski :D

    OdpowiedzUsuń
  4. zabrakło jeszcze domowych sorbetów (;
    galaretki <3

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam domowe koktajle i sorbety <3 cudowne na lato!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jako przekąski uwielbiam jeść jogurty z owocami, orzechy, koktajle bądź też ciasteczka owsiane własnego wypieku :) Poza tym super, że miałaś taki fajny weekend, wierzę jak ciężko było Ci przerzucić się na poniedziałkowy tryb :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie przekąski to ja uwielbiam :P

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny post! naprawdę inspirujący! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Galaretka z owocami to najlepsza przekąska w ciągu dnia, słodka, lekka i pyszna, polecam!!! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...