piątek, 16 sierpnia 2013

10 powodów dlaczego warto ćwiczyć w weekend!

Wiele z nas weekend postrzega jako czas odpoczynku i lenistwa, odsypiania i drzemania już na zapas. Często zmęczeni po całym tygodniu pracy czy nauki marzymy o tym by cały dzień spędzić na kanapie z pilotem w ręku czy też przed laptopem oglądając odcinki ulubionego serialu jeden po drugim, a i tak na koniec dnia stwierdzamy, że w sumie ten czas przeleciał bardzo szybko i jakoś specjalnie i tak nie wypoczęliśmy. Nierzadko takie kanapowe leniuchowanie łączy się z podjadaniem jakiś niekoniecznie dietetycznych przekąsek i w ten oto jakże skuteczny sposób oddalamy się od wymarzonej sylwetki w ekspresowym tempie! 
Dlatego też dziś, drogie Panie, spróbuję zmotywować Was i zachęcić do aktywnego wypoczynku, bo taki jest jak najbardziej możliwy!

Powód 1: Nie musisz rezygnować z wyspania się
Skoro masz wolne to oczywiście nie musisz zrywać się o 6 rano, żeby pobiegać lub zdobyć najlepsze miejsce na siłowni. Jak najbardziej powinnaś pospać dłużej, Twoje ciało też potrzebuje odpoczynku i regeneracji, a dłuższy sen pozwoli Ci lepiej funkcjonować podczas całego dnia!

Powód 2: Ćwiczysz o wybranej przez Ciebie porze
Ten powód łączy się z poprzednim. Jako, że w weekend sama planujesz sobie cały dzień, to nic Cię nie ogranicza! Jeśli jesteś rannym ptaszkiem możesz rano iść pobiegać, jeśli ranek wolisz poświęcić pracom domowym to pewnie z przyjemnością porozciągasz się i zrelaksujesz popołudniową jogą. Jeśli z kolei chcesz spotkać się z przyjaciółką, wybierzcie się na rowery! W weekend to Ty decydujesz kiedy co chcesz robić!

Powód 3: Ćwiczenia w weekend pomogą Ci wytrwać w diecie
Czasami w weekendy wyłącza nam się 'zdrowe myślenie'. Często jest tak, że jeśli robimy dzień wolny od ćwiczeń to robimy też dzień wolny od diety, często całkiem nieświadomie. Jeśli poświęcisz choć odrobinkę czasu na ćwiczenia w weekend, przypomnisz sobie, że przecież robisz to wszystko dla siebie by bardziej się sobie podobać, zadbać o siebie, być zdrowszą. Dzięki temu istnieje większe prawdopodobieństwo, że zamiast paluszków do pochrupania wybierzesz jabłko. 

Powód 4: Możesz ćwiczyć z przyjaciółką lub siostrą
W weekend będzie Wam o wiele łatwiej znaleźć wolny czas na wspólny wypad. Niezależnie od tego czy będzie to wypad na basen czy mecz tenisa, czas spędzony z bliską Ci osobą brzmi jak świetna zabawa!

Powód 5: Możesz robić co Ci się tylko marzy
Gdy nie ograniczają Cię pewne ramy czasowe możesz wybierać spośród wielu różnych dyscyplin, a nie tylko zrobić szybką rundkę po parku czy wyskoczyć do klubu na fitness. Cały dzień na rowerach z koszem piknikowym czy też mecz z przyjaciółmi to nie tylko krok w stronę wymarzonej sylwetki, ale też świetnie spędzony czas

Powód 6: Pomimo aktywnego spędzania czasu nadal masz czas na relaks
Pamiętaj, że nie mówimy o tym, abyś cały weekend nie siadała i nie leniuchowała. Ważne, żeby znaleźć równowagę między zajęciami. Wiele z nas poświęca dużą część wolnego czasu na zajęcia domowe, sprzątanie, prasowanie, ale nie oszukujmy się! Czas tylko dla Ciebie też jest ważny! Postaraj się znaleźć czas zarówno na porządki i aktywność, ale i spróbuj tak ułożyć plan dnia, by wieczorem móc usiąść z książką lub obejrzeć jakiś film. Wydaje się nie wykonalne? Może trzeba zacząć od zwykłej listy rzeczy do zrobienia? 


Powód 7: Ćwiczenia wprowadzą Cię w lepszy nastrój
Pamiętaj, że podczas ćwiczeń wydzielają się w naszym mózgu endorfinki, które sprawiają, że od razu poprawi Ci się humor! Do tego cały czas będziesz pamiętać, że dbasz o siebie, aby lepiej wyglądać, co również poprawi Ci nastrój. Jeśli do tego dodasz trochę czasu spędzonego na świeżym powietrzu uśmiech od ucha do ucha gwarantowany!

Powód 8: Zmniejszysz wyrzuty sumienia po niedzielnym obiadku
Często na niedzielnym stole znajduje się prawdziwa uczta lub też tylko podczas wolnego weekendu znajdujemy czas, by przyrządzić ulubioną potrawę. I choć staramy się zjeść cywilizowaną porcję nie zawsze to nam się udaje. Ale nie ma się co zamartwiać, raz w tygodniu możesz sobie pozwolić, o ile nie zaśniesz potem na kanapie, tylko wyciągniesz mamę na popołudniowy spacer i nadrabianie plotek.

Powód 9: Szybciej osiągniesz swój cel
Jeśli zrezygnujesz z ćwiczeń w weekend, wydłużysz czas jaki będziesz musiała poświęcić na osiągnięcie Twojej wymarzonej sylwetki! Z każdym treningiem jesteś coraz bliżej płaskiego brzucha, szczupłych ud i uniesionej pupy. Każde ćwiczenia podkręca Twój metabolizm. Każda aktywność sprawia, że jesteś bliżej celu!


Powód 10: Trudno wymyślić dobre usprawiedliwienie opuszczenia treningu
Bo tak na prawdę, żadne nie jest dobre.
No chyba, że złamałaś nogę!

Mam nadzieję, że w pewien sposób zmieniłam Wasze postrzeganie weekendu jako kilku leniwych dni. Jako, że właśnie rozpoczynamy kolejny lub też co niektórzy są w trakcie długiego weekendu, to ruszcie dupeczki dziewczyny! Mamy taki piękny dzień, spędźmy go aktywnie! Ja jadę na rolki, a Ty? 

14 komentarzy:

  1. te powody będą dla mnie motywacją na jesień i zimę, narazie są wakacje więc mam czas ćwiczyć w tygodniu :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. jest motywacja, a weekend tuż tuż ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetna motywacja na zbliżający się weekend :D niedziela jest zawsze moim dniem regeneracyjnym, jednak w sobotę nigdy nie odpuszczam :D
    pozdrawiam
    nebeskaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Dobre rady:-) ja tam lubię ćwiczyć cały czas:D chociaż w weekendy jest trudniej, bo gdzieś wyjeżdżamy, coś robimy i nie mam czasu:P

    OdpowiedzUsuń
  5. BARDZO MOTYWUJĄCE. :)

    P.S świetny wygląd bloga, uwielbiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Obawiam się, że jeśli ktoś nie chce to i w weekend znajdzie głupie wymówki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale gdy ktoś chce, ale ma małego lenia zawsze może się zmobilizować :)

      Usuń
  7. i powodów można by wymyślać jeszcze mnóstwo.. :D nie ma wymówek! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. ja tak własnie postrzegałam weekend:) ale teraz jest inaczej:) spędzam go aktywnie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ćwiczenia w weekend mają bardzo wiele plusów, choć w zależności od tego co ćwiczę, często niedziela jest dla mnie dniem wolnym od ćwiczeń, aby mój organizm mógł się zregenerować :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...