niedziela, 21 lipca 2013

TRZYMAJ DIETĘ! część 4: podkręcamy metabolizm

TRZYMAJ DIETĘ!

część 4: podkręcamy metabolizm!

Pewnie w diecie każdej z nas przychodzi taki moment w którym waga przestaje spadać pomimo naszych starań, diety i ćwiczeń. Zwykle jest to moment zwątpienia, w którym wiele z nas zaczyna zadawać sobie pytanie 'czy warto?' i nie rzadko zniechęcone brakiem efektów porzucamy odchudzanie i sport oraz wracamy do dawnych nawyków, 'no bo po co mam się starać skoro nic z tego nie wychodzi?'.
Zastój wagi jest spowodowany spadkiem metabolizmu, po pewnym okresie diety często organizm przechodzi na 'tryb oszczędnościowy' przez co nie widzimy efektów na wadze. Jest to znak, że nasz organizm musi trochę odpocząć i przyzwyczaić się do nowej wagi, a nie tylko uznawać ją za stan przejściowy. Ważne jest to, żeby znaleźć w sobie tyle motywacji i siły, aby przejść ten etap diety i później dalej wytrwale zrzucać kilogramy.
Oczywiście jest kilka sposobów, by w tym trudnym okresie podkręcić nasz metabolizm i przyspieszyć powrót do spadku wagi, zapraszam do lektury!

Sposób 1: Dodatkowa godzina aktywności fizycznej dziennie
I nie musisz tu od razu wyciskać siódmych potów na siłowni. Wystarczy, że zrezygnujesz z godziny leżenia na kanapie na godzinę spaceru czy relaksującej jazdy na rowerze czy rolkach, a spadek wagi zobaczysz o wiele szybciej iż się spodziewasz! Wszelkiego rodzaju aktywność pobudza mięśnie co powoduje dodatkowy wydatek energetyczny związany z samym istnieniem masy mięśniowej.
Pamiętaj!
 Trening przyspiesza nasz metabolizm nawet na 36 godzin po jego zakończeniu!


Sposób 2: Jedz częściej
Czyli często powtarzana zasada o regularnych posiłkach w około 3 godzinnych odstępach. Jeśli jesz duże posiłki z dużymi przerwami między nimi to sprawiasz, że Twój metabolizm spowalnia, a przez to zmniejsza się Twoje zapotrzebowanie kaloryczne. O wiele bardziej opłaca się jeść 4-5 mniejszych posiłków o regularnych porach. Zalety? Jedząc częściej lecz mniej czujesz się najedzona przez cały dzień, ale nie przejedzona. Twój metabolizm utrzymuje stały poziom. Czujesz się lżej i masz energię do działania.

Sposób 3: Przyprawiaj posiłki
Dobrze przyprawiony posiłek nie tylko smakuje lepiej, ale i pozwala sprawić by Twój metabolizm wszedł na wyższe obroty! Jest to co prawda sposób krótkotrwały, ale pamiętaj, że spalane kalorie się sumują, więc jeśli dodasz do swojego codziennego kucharzenia zestaw odpowiednich przypraw, Twoja sylwetka będzie Ci wdzięczna!
Twój metabolizm podkręcą: wszelkie ostre przyprawy, zwłaszcza pieprz cayenne, papryczka chilli, 
cynamon, imbir, bazylia, majeranek. Podobnie działa też chrzan i musztarda. 

Sposób 4: Zrób sobie dzień białkowy
Czyli na cały jeden dzień zrezygnuj ze wszelkich węglowodanów i jedz tylko te rzeczy, które są najlepszym źródłem białka. Oczywiście w granicach kalorycznego rozsądku! Następnego dnia obudzisz się z płaskim brzuchem i niższą wagą! Inspiracje na jadłospis w takim dniu możesz czerpać z fazy pierwszej diety Dukana. 

Sposób 5: Cheat day or cheat meal
Czyli trochę oszukiwania! Cała sztuczka polega na tym, aby przez cały dzień jeść to co zazwyczaj w diecie zakazane, coś z czego musiałyście zrezygnować, na rzecz wymarzonej figury. Takie małe oszustwo sprawi, że wasz organizm przypomni sobie 'stare dobre czasy', a większa niż zwykle dawka kalorii sprawi, że metabolizm wrzuci wyższy bieg. Co prawda nie możemy się spodziewać, że następnego dnia zobaczymy niższą wagę, ale za to wasze wszystkie zachcianki zostaną zaspokojone na długi czas, po to, aby w dalszym ciągu mieć siłę na odchudzanie. 

Pamiętaj!
Zastój wagi to normalny etap w zdrowej diecie! Nie poddawaj się, trzymaj dietę i dorzuć trochę aktywności fizycznej, a na pewno niebawem zobaczysz efekty!

 

14 komentarzy:

  1. oo, chilli i pieprz zawsze warto dorzucić ! i cynamon ! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja ciagle zapominam o tych przyprawach, ale codziennie rano pije wode z swiezym imbirem;)

      Usuń
  2. a ja się już od jakiegoś czasu zastanawiam. Co ile robić cheat day?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niezbyt często, ale nie powinniśmy o nim zapominać całkowicie :)
      raz na dwa tygodnie na pewno da nam kopa pozytywnej energii :)

      Usuń
  3. ale bym zjadła takie śniadanko z pierwszego zdjęcia.. :D

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny post :D ja jestem zadowolona ze swojej wagi i chcę ją utrzymać na takim poziomie :) raz na jakiś czas robię sobie okazjonalnie taki cheat day, teraz będzie w sobotę z okazji moich imienin :D
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie :)
    http://nebeskaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. świetnie to opisałaś :) wszystko w jednym miejscu

    OdpowiedzUsuń
  6. Post mi się na pewno przyda ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. w sumie taki dzień białkowy to super pomysł - waga zawsze spadała mi najszybciej w pierwszym etapie diety south beach. Mogłabym raz w tygodniu zrezygnować z płatków owsianych i owoca na podwieczorek.

    OdpowiedzUsuń
  8. oj po ciąży będzie mi trudno dojść do takiego wyglądu.
    zapraszam do siebie :) obserwuję.

    OdpowiedzUsuń
  9. Po dniu białkowym waga spada rzeczywiscie. Ale czy to jest efekt stały? Powrót do węglowodanów ( warzyw,owoców czy płatków) nie spowoduje wzrostu wagi?
    -
    NIESAMOWITY BLOG !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. węglowodany są potrzebne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, to z nich pobierana jest energia. podczas odchudzania ograniczamy ilość węglowodanów, ale nie powinniśmy z nich rezygnować całkowicie na długi czas.
      taki dzień białkowy sprawia, że nasz organizm trochę się oczyszcza, a jako że nie jemy w tym dniu węglowodanów to energia pobierana jest z tłuszczy. tak więc jeśli w kolejnych dniach nie będziemy przesadzać z ilością węgli, niższa waga powinna się utrzymać, a nawet dalej spadać jeśli nadal będziesz trwać w swoich dietowych postanowieniach :)

      Usuń
    2. Dziekuje :) dokładnie o to mi chodziło !

      Usuń
  10. nie do konca sie zgadzam
    1. czestsze jedzenie nie przyspiesza metabolizmu i jest to mit
    2. dzien bialkowy tylko spowolni nam metabolizm, bo to wlasnie weglowodany go przyspieszaja...
    dziekuje bardzo

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...