piątek, 19 lipca 2013

Szczupłe grillowanie, czyli wszystko o dietetycznym grillu

Lato rozpoczęło się na dobre, a wraz z nim sezon grillowy. Znany na zachodzie pod nazwą barbecue grill, może być wykorzystywany do walki z niechcianymi kilogramami, które nieoczekiwanie po ziemie zawitały na wyświetlaczu naszej łazienkowej wagi. Zdrowy rozsądek podpowiada, że jedzenie z grilla nie idzie w parze z wymarzoną sylwetką, jednak istnieją sposoby na przygotowanie potraw pieczonych na ruszcie, które nie wprawią Cię w poczucie winy, a co więcej, nie sprawią, że obwód w biodrach nagle powiększy się o kilka centymetrów.

Dieta w lecie wcale nie musi być jednym wielkim wyrzeczeniem. Zapomnij więc o nudnych przepisach na mało apetyczne potrawy i rozpal grilla, ponieważ istnieje wiele sposobów na proste, a zarazem smaczne dania z rusztu. Od teraz nie będziesz musiała rezygnować z plenerowych spotkań ze znajomymi i rodziną przy grillu. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci celebrować wspólne spotkanie i cieszyć się smakiem dietetycznych potraw przygotowanych na grillowym ruszcie.

Nieograniczone możliwości grilla
Grill ma nieograniczone możliwości jeśli chodzi o przygotowywanie jedzenia. Spośród szerokiego wachlarza potraw, które można zaserwować podczas popołudniowego spotkania przy grillu znajdują się dania przeznaczone nie tylko dla wegetarian i dzieci, ale także dla wszystkich tych, którzy liczą kalorie.

Na talerzu dietetyka powinny znaleźć się...
przede wszystkim chude mięsa, zdrowe ryby i owoce morza, jak również warzywa i owoce. Wybierając odpowiedni rodzaj mięsa możesz obniżyć kaloryczność potrawy nawet o 30%. Najlepszym rozwiązaniem dla osób będących na diecie jest indyk lub kurczak. Wielbiciele tradycyjnych kiełbasek nie muszą rozpaczać, ponieważ na rynku dostępne produkty o obniżonej zawartości tłuszczu.

Decydując się na grillowaną rybę nie tylko zadbasz o swoje zdrowie, ale także przyczynisz się do obniżenia cholesterolu. Postaw więc na filety z dorsza, łososia lub pstrąga. Pieczone na ruszcie owoce morza stanowią doskonałą alternatywę dla tłustego mięsa, a dodatkowo sprawdzą się w roli wyszukanej potrawy na świeżym powietrzu. Ośmiornica czy krewetki przyrządzone nad żarem na aluminiowej tacce w asyście zdrowej sałatki z pewnością przypadną do gustu nie tylko tym dbającym o linię.

Absolutnie pierwsze skrzypce w dietetycznym grillowym menu grają warzywa i owoce. Kolorowe szaszłyki, marynowane plastry warzyw czy tradycyjna sałatka z dodatkiem grillowanych jarzyn będą dopełnieniem pełnowartościowego posiłku. Grillowane owoce sprawdzą się nie tylko w roli lekkiej przekąski. Podane na zakończenie uczty będą witaminowym podsumowaniem spotkania. Do przyrządzenia na grillu wybieraj owoce, które zwykle używasz do pieczenia i przygotowywania przetworów w kuchni, np. jabłka, gruszki, brzoskwinie czy ananas.

Sztuka wyboru
Wiele czasopism kapie od przepisów na lżejsze zamienniki tradycyjnych potraw. Również standardowe grillowe menu można zastąpić dietetycznymi potrawami. Popularne hamburgery mogą mieć swoją dietetyczna odsłonę. Wystarczy, że burgera przygotowanego z chudej wołowiny włożysz do pełnoziarnistej bułki, ułożysz swoje ulubione warzywa i plasterek żółtego sera o obniżonej zawartości tłuszczu i dietetyczna uczta gotowa.

Uważaj na napoje
Podczas spotkania przy grillu często tak bardzo skupiamy się na jedzeniu, że zupełnie zapominamy o tym, co mamy w szklance. Zamiast gazowanych napoi wybieraj wodę mineralną. W połączeniu z listkiem mięty i plasterkiem cytryny nie tylko będzie dobrze smakowała, ale także ugasi pragnienie w ciepłe letnie popołudnia. Serwując deser możesz podać również wodę mineralną z kostkami lodu, w których znajdą s kolorowe kawałki owoców lub płatki jadalnych kwiatów.

Jak grillować zdrowo?
Aby delektować się zdrowymi potrawami, wszystko co zdecydujesz się grillować, powinnaś położyć wcześniej na aluminiowej tacce lub owinąć w folię aluminiową. W ten sposób unikniesz kapania wyciekającego tłuszczu na rozżarzone węgle, które po pierwsze mogą się zapalić, a po drugie w połączeniu z tłustą cieczą będą uwalniały wielopierścieniowe węglowodory aromatyczne, które szkodliwe dla Twojego zdrowia.

7 komentarzy:

  1. uwielbiam grillowane potrawy :D zwłaszcza warzywka - cukinia, bakłażan, pieczary, jakieś szaszłyki, no i pierś z kurczaka oczywiście :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jutro planuję z rodzinką grilla, więć wpis jak najbardziej przydatny. ; ) Nigdy nie próbowałam grillowanych owoców, jestem ciekawa jak smakują. Może jutro spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem tu po ra zpierwszy , ale ślicznie tutaj :) Fakt grillowanie bywa zgubne, ale sałatki, banany i jabłuszko z grilla tez sa pyszne <3

    OdpowiedzUsuń
  4. ale mi narobiłaś ochoty na takie grillowanie! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny post :) uwielbiam grilla :) obserwuję bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszy Nas, że Polska blogosfera zaczyna pokazywać różne strony grillowania

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...