czwartek, 11 lipca 2013

Rozciąganie - mój sposób na relaks

Tak jak ostatnio pisałam, od dwóch tygodni pracuję i szczerze się przyznam, że po 10 godzinach stania i chodzenia moje nogi odmawiają podjęcia wszelkiego rodzaju aktywności fizycznej. Co prawda dostaję niezły wycisk w pracy, ale odczuwam brak regularnych ćwiczeń czy też biegania, ale często jest tak, że po prostu nie mam na nie siły. Nie chcę jednak stać się typowym leniuchem kanapowym, ponieważ lubię aktywny tryb życia, dlatego też po niecałych dwóch tygodniach zdecydowałam się, że muszę porobić coś dla siebie i w ten oto sposób zdecydowałam się na rozciąganie. 

Nie jest to może szczególnie wymagające zajęcie, ale jest to w sumie jedno z niewielu na które mam siłę i wykonuję z chęcią. Rozciąganie jest dla mnie świetną formą relaksu i metodą na rozluźnienie. I nie mówią tu o rozciąganiu, które ma sprawić, że zacznę się wyginać pod różnymi dziwnymi kątami, tylko zwykłe proste zestawy ćwiczeń rozciągających, które poprawią mój zakres ruchu i sprawią, że będę trochę bardziej elastyczna niż dotychczas :) 

Na rozciąganie poświęcam 15-20 minut codziennie wieczorem na razie tylko od 3 dni, ale myślę, że potowarzyszy mi ono jeszcze całkiem długo. Korzystam z zestawów stworzonych przez Agatę, a po nich dodaję kilka dobrze znanych nam pozycji, aby jeszcze trochę rozciągnąć nogi oraz obowiązkowo robię mostek, który jest moją ulubioną figurą!

Rozciąganie jest dla mną świetną metodą relaksu, pozwala mi się wyciszyć przed snem, a do tego ma zbawienny wpływ na nasze ciało. Poprawia koordynację ruchową i dodatkowo wysmukla nasze ciało. Powinno być ono nierozłącznym elementem naszych treningów, choć ja lubię też się porozciągać tak po prostu, kiedy mam na to ochotę :) 

13 komentarzy:

  1. Ja się staram zmuszać do rozciągania - w sensie o nim pamiętać, bo cierpię na sklerozę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też często zapominam o rozciąganiu, a na drugi dzień pojawiają się zakwasy :/

      Usuń
  2. fajny sposób na relaks, ja mam podobny - ćwiczenia. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Również uważam, że rozciąganie się jest świetnym elementem relaksu. Sama tego nie robię, ale chyba zacznę ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. doskonale cie rozumiem, sama rozciągam sie też dla relaxu, super sprawa:)

    OdpowiedzUsuń
  5. też uwielbiam się rozciągać :)

    OdpowiedzUsuń
  6. próbuję wprowadzić rozciąganie pod koniec treningu, ale nie zawsze mi się chce chociaż zdaje sobie sprawę że jest ważne. chyba ściągnę sobie te 3-minutowe filmiki na dysk. do 3 minut mozna sie zmusic :D

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny pomysł z tym rozciąganiem i najważniejsze robisz coś dla siebie! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. dobry sposób na odprężenie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też zawsze staram się rozciągać, zazwyczaj robię to gdy chodzę biegać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wstawilas 2 takie same filmiki :)) tez rozciagam sie wedlug filmikow Agaty :))

    OdpowiedzUsuń
  11. ja często niestety zapominam rozciąganiu:(

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...