sobota, 8 czerwca 2013

Wall Sit - ćwiczenie Twoich marzeń!

Ostatnio w sieci możemy zauważyć ogromne zainteresowanie tym ćwiczeniem. W Polsce popularne jest też pod nazwą krzesełko. Pojawia się w różnych zestawach ćwiczeń, możemy poczytać o nim na blogach i zyskało ono tyle zwolenniczek, że nawet dorobiło się swojego wyzwania. W sumie która z nas nie chciałaby mieć kształtnych pośladków i boskich ud?
Ćwiczenie samo w sobie wydaje się proste. Stajemy przy ścianie, robimy krok do przodu, plecy opieramy o ścianę i uginamy kolana do kąta prostego. Niby banał, ale wytrzymaj sobie tak 30 sekund, a zobaczysz, że w każdej kolejnej sekundzie poczujesz, że Twoje uda palą coraz bardziej. I tak ma być!
Ćwiczenie Wall Sit świetnie angażuje mięśnie naszych ud i łydek. Poprawia ich siłę, przez co z każdym ćwiczeniem możemy wykonywać je dłużej, budując przy tym wytrzymałość nóg. Dlatego każdego dnia możemy je wykonywać dłużej i dłużej!
Ja w tym ćwiczeniu uwielbiam to, że po jego wykonaniu jeszcze przez długi czas czuję, że moje mięśnie ud wykonały całkiem niezły wysiłek.

Wykonując je musimy pamiętać o jednej, najważniejszej zasadzie.
Łydki z udami tworzą kąt prosty, podobnie jak uda ze ścianą, a kolana nie mogą wysuwać się do przodu, powinny być w linii prostej z palcami stóp.
Ręce mogą być położone na ścianie, oparte na biodrach lub leżeć swobodnie na udach. Brzuch wciągnięty i lecimy!
Gdy już wydłużymy czas wykonywania ćwiczenia polecam włączyć sobie jakąś piosenkę lub kawałek ulubionego serialu, by nie skupiać się tylko na tym jakie to trudne, wytrzymać w danej pozycji.




Dla wszystkich chętnych przygotowałam moje własne małe wyzwanie.
Niby małe, startujemy powoli, ale z każdym dniem dokładamy więcej i więcej, aż do 5 minut! Ja dzień pierwszy mam już za sobą, przyłączysz się? 

35 komentarzy:

  1. Siad przy ścianie to jedno z najcięższych ćwiczeń, z jakimi miałam do czynienia ;) Powodzenia w wyzwaniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A robiłaś planka? To dopiero jest trudne.

      Usuń
  2. Wall sit jest moim codziennym ćwiczeniem. Wytrzymuje 4 minut i musze przyznać ze nogi mam twarde jak skała; -)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z checia przylaczylabym sie do tego wyzwania jak Ty to slicznie wszystko zrobilas! ale juz od kilku dni zaczelam to wyzwanie jestem na ok. 2 minuty :) jakos daje rade

      powodzenia :))

      Usuń
  3. Z checia sie dolacze . Cos czuje ze bede kwiczec hehe

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawe wyzwanie ;). Powodzenia życzę!

    OdpowiedzUsuń
  5. powodzenia tym którzy wykonują to ćwiczenie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. to ćwiczenie jest okropne, aczkolwiek przynosi efekty.
    Dodałam do obserwowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie próbowałam tego ćwiczenia, spróbuję dziś! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pamiętam swoją pierwszą minutę Wall Sit.. na samą myśl, czuję palące mięśnie ud :D

    OdpowiedzUsuń
  9. ja wytrzymuje tylko 30 s., ale musze spróbować np. z gazetą ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. mi sie juz cwiczyc nie chce ale kupilam sobie dzisiaj masazer antycelulitowy :P

    zapraszam do siebie i wspolnego obserwowania jesli masz ochote ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. masażer nie zastąpi ćwiczeń :P
      może wspomóc efekt, połączony z ćwiczeniami pewnie da świetny rezultat :)

      Usuń
  11. powodzenia wszystkim ćwiczącym;)

    OdpowiedzUsuń
  12. wall sit dołączam często do swoich ćwiczeń, zazwyczaj robię po kilka serii np. 30 sekund, 60 sekund i 120 sekund poprzeplatane innymi ćwiczeniami :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe, idę spróbować bo aż mi się wierzyć nie chce, że takie to trudne (:

    OdpowiedzUsuń
  14. Odpowiedzi
    1. haha :D
      widzisz, wiem co piszę ;)

      Usuń
  15. Haha, I didn't understand a word of your post, but the pictures says everything. It looks so exhausting!

    World of Plastic

    OdpowiedzUsuń
  16. Kurcze-żałuję że tutaj nie wchodziłam przez pewien czas-ale dobrze, że dzisiaj zagościłam hihi:D dobry pomocny post i nie żałuję, że mam Cię w obserwowanych:))
    Oczywiście od dzisiaj zabieram się za to-ale kuuurde 5 minut?:O jak skała haha
    Pozdrawiam serdecznie! I życzę siły oraz duuuużo motywacji i wytrwałości:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo mi miło, że Ci się podoba :)
      to nie jest 5 minut od razu tylko stopniowo, więc mam nadzieję, że jakoś pójdzie to osiągnąć!

      Usuń
  17. Świetny pomysł z tym wyzwaniem, chyba się dołączę :D

    OdpowiedzUsuń
  18. O nie! Nie lubię tego ćwiczenia, moje biedne nóżki nie wytrzymują zbyt długo ;d
    chociaż wyzwanie ciekawe, może kiedyś spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak nad nimi popracujesz to będzie z nimi znacznie lepiej!

      Usuń
  19. o matko.. najwięcej wytrzymuje 40 sekund.. :D ale już ledwo wytrzymuje

    OdpowiedzUsuń
  20. Haa ! Wytrzymuję już ponad minutę !

    OdpowiedzUsuń
  21. Spróbowałam dziś po raz pierwszy tego ćwiczenia i wytrzymałam 50 sekund. Widać nie jest z moimi nogami aż tak źle. To pewnie zasługa tego że mieszkam na 4 piętrze bez windy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. schody są świetnym ćwiczeniem na uda i pośladki! jeśli będziesz wchodziła po dwa stopnie na raz, będą jeszcze lepiej ujędrniały nogi :)

      Usuń
  22. U nas na siłowni zrobili "czelendż". Jedna z dziewczyn usiedziała 33 min. I 33 sek. Nie wiem jak, ale istne ZUO.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...